5 Nisan 2012 Perşembe

Röportaj: Duruca Yaşamak





Eda Hanım'ın blogu BURADA
Röportajı Hazırlayan Ülkü



Bize kendinizden biraz bahsedermisiniz?
1983 yılında dünyaya geldim ve Samsunluyum.4 yıl önce sevgili eşimle evlendim ve 20 aydır dünyanın en güzel şeyi olan anneliği yaşıyorum. Uludağ üniversitesi psikolojik danışma ve rehberlik bölümünü bitirdim ve 5 yıldır bir ilköğretim okulunda rehber öğretmen olarak çalışıyorum. Öğretmenliği çok seviyorum. Hayatımı anne olmadan önce ve sonra diye ikiye ayırıyorum. anne olmadan önce yaşamadığımı düşünüyorum.Hayatımın anlamını minik kuzum Zeynep Duruyla bulduğuma inanıyorum.Alışveriş yapmayı,bazı markaları,saatleri,parfümleri,gezmeyi,tatlı yemeği,kitap okumayı yaz aylarını,denizi güneşi araba sürerken yüksek sesle müzik dinlemeyi,gülümsemeyi ve hayata pozitif bakmayı seviyorum.Her şeyden önce yaşadığım anın tadını çıkarmayı hedefliyorum.

Blog tutma fikri ne zaman doğdu?
bu fikir aslında uzun süredir var.ben yıllardır sıkı bir blog okuyucusuyum ve hep adım atmak için bekledim ve en sonunda cesaret edip kızıma ve kendime dair blogumu oluşturdum.


Bloguna daha önce göz atmamış okuyucularımız için biraz anlatır mısın peki, neler bulabilirler?
Blogumda aslında her telden çalıyorumJAma en çok annelik ve kızıma dair şeyler var.Bunu dışında moda,alışveriş,yemek tarifi,gündem,magazin,kitap-film yorumu diye uzar gider bu liste.Kısacası ortaya karışık bir blog benimkisi.

Blog yazıyor olmanın ne gibi faydaları oldu senin için?
Ben çok unutkanımdır.Herşeyden önce kızımla ilgili ya da hayatımla ilgili ayırntıları unutmamamı sağladı.Arada geçmişe dönüp okuyorum, anılarım taze kalıyor böylece.Bunun dışında ben paylaşmayı seviyorum.Örneğin bir ayakkabıyımı sevdim onu ben alamasamda arkadaşım alsın isterim,ya da bir kitap okudum da çok mu beğendim illa sevdiklerimde okusun o hazzı alsınlar isterim.İşte blogumda sevdiğim şeylere sevdiği insanlarla paylaşıyorum.Paylaşmak beni mutlu ediyor.Ve en önemli ayrıntı blog bana çok yeni arkaşlıklar sağladı.belki hiç tanımadığım km lerce uzağımdaki insanların hayatlarından aldığım dersler var ya da bana yol gösterici oluyorlar.bundan keyifli ne olabilir ki…

Çalışmadığınız ve blog yazmadığınız zaman ne yapıyorsun? 
Çalışmadığım zamanlar bol bol geziyorum.Benim koşturmalı bir yaşantım var.kızıma anneane ve dede baktığı için okuldan çıkınca mutlaka arkadaşlarımla takılıyorum.Mağazalarda dolaşıyoruz,ya da yemek yiyoruz.Ben arkadaşlarımla olmaktan çok keyif alıyorum.Evde ise bütün enerjimi kızıma harcıyorum.Onunla oyunlar oynuyoruz,şarkı söylüyoruz hatta müzik açıp dans ediyoruz.

Sizce blog yazmak bir ihtiyaç mı?
Kesinlikle ihtiyaç,Deşarj oluyosun bir kere.Yada takıldığın konularda tecrubeli insanlardan yardım istiyorsun.Pek çok anlamda ihtiyaç blog yazmak bir de bağımlılık boyutu var ki onu hiç sormayın

Bloggerlarla ilişkileriniz nasıl?
Çok çok iyi.çok seviyorum binbir emek vererek yazan arkadaşlarımı.Çünkü neredeyse çoğunun bebeği var ve çocuklu anneler için 5 dk bilgisayar başında oturmak bile büyük nimet.Öyle post hazırlamak da kolay iş değiş.Yazı yaz resim bul falan bayağı zahmetli.O nedenle blogger arkadaşlarıma saygı duyuyorum.Ayrıca bir çoğu ile hediyeleştik ve bu beni çok mutlu etti.

Takipçilerinizle en çok neleri paylaşmayı seviyorsunuz?
En çok günlük hayatımı paylaşmayı seviyorum. Ne yaptım,ne yedim o gün neyi sevdim.

Diğer sosyal ağlar ve blogları karşılaştırdığınızda blogların artıları nelerdir?
En büyük artısı günlük tutuyormuş hissine kapılman bence.

Severek takip ettiğiniz, ilk aklınıza gelen 3 blog ismi istesek?
Hepsini çok seviyorum ayrı ayrı ama benim ilk yol arkadaşlarım olan
kelebegingozunden.blogspot.com/ Kokoss kelebek’i
http://guzeldurugunler.blogspot.com/ Münevver’i
http://benimincim.blogspot.com/ Merve’i okumadan edemiyorum. Hergün onlara mutlaka göz atıyorum.

Son olarak Blogger Anneler için neler söylemek istersiniz?
Öncelikle böyle güzel bir sayfa oluşturduğunuz ve biz anneleri buluşturduğunuz için size çok teşekkür ederim. Sizin sayenizde bir çok blog keşfettim ve zevkle takip ediyorum. Elinize emeğinize sağlık.

8 yorum:

  1. edacım bizde senin duru kızını ve seni çok seviyoruz.. uzun yıllar birlikte oluruz inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende canım diloşu ve seni tanıdığıma çok seviniyorum inşallah uzun yıılar birlikte oluruz canım

      Sil
  2. canım benım cok tesekkur edeırmmmmm :) utandım :)

    YanıtlaSil
  3. Çok samimi bir röportaj olmuş,çok sıcak,içten..Sizi tanıdığıma çok sevindim..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çooook teşekkür ederim bende aynı şekilde çok seviniyorum güzel insanları tanıdıkça iyiki blogum var sevgiler

      Sil