4 Temmuz 2012 Çarşamba

Zeynep Hanımın Kaleminden Diyet Serüveni


Merhaba Blogger Anneler,

İlk mailimiz Zeynep hanımdan geldi bende kendisinin yazdığı mailin tek satırına dokunmadan  olduğu gibi yayınlıyorum.  Zeynep hanım tüm açık yürekliliğiyle diyete başlamasını, devam ederken hissettiklerini bizler için kaleme almış. 

Tesekkurler Zeynep hanım, hikayeni hiç üşenmeden tüm annelerle paylastigin, inandigin,  ve en önemlisi kendine boylesine saygi duyup bedenini sevdiğin için.....

Gönderdiğin fotoğrafları ekleyemedim word belgesi ile attığın için sorun çıkardı. Ama açıkca söylemeliyim ki harika görünüyorsun...

DİYET SERÜVENİM

30 yaşına giripte “Artık kendime dikkat etmeliyim”  diyenlerdenim maalesef. Gözümün daha erken açılmasını isterdim ama buna da şükür diyelim.

Öncelikle insanın diyet yapmaya başlayabilmesi için neler gerekiyor , hangi şartların oluşması lazım bunlardan bahsedeyim:
·      

     Motivasyon
·      Uygun bir diyet seçimi
·      Sporla diyeti destekleme
·      Diyet listesindeki yiyecekleri hazırlamak için vakit
·      Diyet listesindeki yiyecekleri alabilmek için nakit
·      Ve... en önemlisi evdekilerin desteği

Motivasyon : Eşimle kilo alışımız ve vermemiz gerektiği üzerine konuşmalarımız artmaya başlamıştı. Çünkü ben alışverişte sıkıntı yaşamaya başlamıştım, o da hareket etmekte. Tartılar benim için 82, onun için 121’i görünce kafamıza birşeyler dank etti tabi. Bu arada evlendiğimiz günden bu yana ki 6 sene bitmek üzere ilk kez maddi anlamda gerçekten rahata ermiştik. Eşim yoğun ve bilgisayar başında çalıştığı için bana göre çok hareketsizdi. Abur cubur konusunda ise sınır tanımıyorduk. Bu arada ben sürekli internetten araştırma halindeydim. Çünkü daha önce diyetisyene gitmiş, ama verdiğim kiloları fazlasıyla geri almıştım ve belki bir çok kişiye yanlış gelebilir ama bu sefer diyetimi kendim ayarlamak istiyordum.


Araştırmalarım sürerken BLOGGER ANNELER ile karşılaştım Şubat ayıydı ve tabi ki Sevgili Ülkücüğüm’ün blogu Fotoğrafik Hatıralar ile. İlk gördüğüm yazısı “Fotoğraflarla Diyetimin 5. Günü” idi.  İlgimi çekti okudum ve resimlerine baktım. Ama asıl dönüm noktası “Fotoğraflarla Diyetimin 15. Günü” yazısında Ülkü’nün yazdığı bir cümle oldu :  

"Vücudunuz Yediğiniz Besinlerin Aynasıdır…"

Devamı için buraya tıkalayabilirsiniz...

Zeynep hanımın blogu

 

3 yorum:

  1. Ben de evlendiğimden bu yana 45 kg aldım. Arada aldım verdim. Doğumun ardından zayıflamaya başlamışken bebeğim 3 aylıkken ameliyat oldum ve sinir sıkışması yüzünden yatmak zorunda kaldım ve kg aldım. Ama iradem çok zayıftı ve 2,5 sene diet yapamadım, yedim durdum.
    Bu Şubatta eşimin ve arkadaşımın desteği ile Dukan rejimine başladım ve 20 kg verdim. Diyetin ilk 2 ayında tek çatal kaçamak yapmadım: 12 kg vermiştim. Safra kesesi ameliyatı oldum. Yumurta yiyemediğim için dietim biraz değişti. Sonra kendime uyarlanmış haliyle 8 kg daha verdim. Haziran ortasında 10 gün tatile çıktık. Homini gırtlak yiyince 3 kg aldım ama daha fazla almıyorum. Daha 25-28 kg daha vermem lazım ama iradem yine zayıflamay başladı çok kaçamak yapıyorum. Dualarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meliscim. Diyet gibi sıkıntılı bir yolda arkanda biz varız, hiç endişelenme :) Dualarımız seninle...

      Sil
  2. Merhaba hanımlar ben Zeynep :)) Şu an tatilde olduğum için yazıyı yeni gördüm.
    Ülkücüm emeğine sağlık paylaşım ve destek için çok teşekkür ediyorum.
    İstanbul'a döndüğümde görüşmek dileğiyle hoşçakalın.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil